Šiesty ročník festivalu BLAF, ktorého hlavnou témou bol symbolický kapitál prebiehal od 8. do 11. októbra na pôde 28 bratislavských galérií a výstavných priestorov, medzi nimi aj troch nových: Magdaléna 4D Gallery, TOTO! je galéria a FUGA.
Súčasní umelci sa popri aktívnej umeleckej tvorbe zväčša v rovnakej miere venujú aj rozvíjaniu svojho symbolického kapitálu, ktorého odrazom je spravidla kvalitné CV. O vplyve symbolického kapitálu na kariéru umelca diskutovali v rámci BLAF 2015 v Café Berlinka Erik Binder (vizuálny umelec), Ondřej Horák (J&T Banka Art Index), Karina Kottová (riaditeľka Cena Jindřicha Chalupeckého), Alexandra Kusá (riaditeľka SNG – Slovenská národná galéria), Jarmila Mitríková, Dávid Demjanovič (vizuálni umelci), Ilona Németh (vizuálna umelkyňa a vedúca Ateliéru „IN“ na VŠVU), Jana Németh (Denník N) a Tomáš Umrian (SODA gallery). Záznam z diskusie si môžete pozrieť TU.
Z programu festivalu:
Programová brožúra
Vizuál BLAF 2015:
Fotogaléria:
Festival v roku 2014 hľadal odpoveď na otázku, ku ktorej sa dosiaľ zo samotnej svojej podstaty snažil vždy vymedziť pozitívne:
(Je) umenie pre masy?, okrem iného aj prostredníctvom rovnomenného medzinárodného sympózia o (ne)potrebnosti popularizovania súčasného umenia.
Do 5. ročníka festivalu sa zapojilo 28 bratislavských štátnych a súkromných galérií. Súčasťou sprievodného programu bol aj cyklus vzdelávacích programov z produkcie participujúcich galérií Vstúpte si do umenia!
Z programu festivalu:
Fotogaléria:
Festival Blaf 2013 opäť združoval v rámci jednej platformy bratislavské galérie v celkovom počte 30 a ich program prezentoval spoločnou programovou brožúrou.
Blaf taktiež pokračoval v cykle prednášok Ako na umenie? – zameraným na oblasť výskumu, teórie, kurátorstva a obchodu so súčasným umením.
Festival v roku 2013 navyše predstavil novú dramaturgickú rovinu – vlastný program organizátora Nadácie – Centrum súčasného umenia, ktorý tvorila performatívna časť Živé umenie, prezentujúca performatívne výstupy domácich i zahraničných umelcov.
Koncept festivalu dopĺňala ponuka sprievodných aktivít, okrem iného:
Fotogaléria:
V prvý októbrový víkend sa do festivalu Blaf 2012 zapojilo vyše 20 bratislavských galérií, ktoré ponúkli obohatenú dramaturgiu v podobe workshopov, diskusií, stretnutí s vystavujúcimi umelcami, edukatívnych programov a podobne.
Sprievodné podujatia:
Vizuál festivalu Blaf 2012 komunikoval dielo známeho slovenského umelca Romana Ondáka s názvom Good Feelings in Good Times (2003) - záznam performance fiktívneho radu reálnych ľudí situovaných pred výstavným priestorom alebo objektom.
Dielo komunikovalo posolstvo festivalu – vzbudiť v ľuďoch zvedavosť, záujem, spontánne pridávanie sa k ostatným, spoločné navštevovanie galérii, v prípade nutnosti aj státia v rade – pretože na kvalitu sa oplatí počkať.
Fotogaléria:
Po úspešnej premiére v roku 2010 pokračoval festival Blaf aj na jeseň roku 2011. Festival sa opäť snažil nenútenou a atraktívnou formou priblížiť širokej verejnosti dianie na slovenskej umeleckej scéne. Päťdňové putovanie po 27 participujúcich galériách sprevádzal program výstav, vernisáží, diskusií, art lunch s umelcami, performance, koncertov, či workshopov.
Súčasťou festivalového programu boli okrem iného:
© NCSU 2015